mandysworld.blogg.se

7 saker

Kategori: Allmänt

Nu är jag inne i en såndär härlig period igen. Sova, äta, plugga. Tre veckor till sommarlov! Nu tog jag en liten paus, och fick ideen att skriva ner några saker som ni kanske inte visste om mig? 
 
Mina tvångstankar sätter alltid fart när jag ska sova. Måste ligga på högeraxeln när jag lägger mig, sen flyttar jag över till andra sidan, och lägger mig så nära väggen som möjligt. Efter det lägger jag mig på mage, sen på rygg, osv. Jag är sjukt imponerad över dem som bara lägger huvudet på kudden och somnar. Mig tar det oftast minst en timme. 
 
Jag har fötts med sneda lillfingrar, något som jag, när jag väl upptäckte att alla andra inte har det, var sjukt fult. Vet inte hur många gånger jag suttit och försökt räta ut dem. 
 
Något av det värsta jag vet är att få stötar. Det behöver inte vara "elektriska" stötar, utan även sånna man får av dörrar, vissa kläder och liknande. Jag tror att det började när jag sommarjobbade på ett äldreboende, och alltid fick stötar när jag skulle öppna dörrarna till de boende. Jag tycker fortfarande det är sjukt jobbigt att öppna dörrar utan att kunna ha ett lager tyg emellan. 
 
Jag har (vad jag vet) fyra ärr. Ett under hakan, som jag upptäckte först för några år sen. Det visade sig att jag ramlat in i en fönsterbräda när jag var liten. Minnet av detta finns fortfarande hemma hos pappa, en fönsterbräda med en spricka rakt igenom, som nu är ihoplimmad. Nummer två och tre hör egentligen ihop, ett litet ärr på tummen och ett på långfingret, efter att en kompis provade att bita mig, för att se hur mycket smärta jag tålde. En hel del tydligen, eftersom jag inte sa något. Sen sista är ärret i pannan, efter att jag stupade i trappan för ett och ett halvt år sen. Det är också det som syns mest. Men den historien kan ni nog redan! 
 
Jag tycker inte så värst mycket om att kolla på film, föredrar serier alla dagar i veckan. Helst program som inte kräver någon tankeverksamhet, typ big brother, paradise hotel, baren och liknande..
 
Serierna ska helst inte kräva allt för mycket av mig eftersom jag har svårt för att bara sitta i soffan och titta på film. Som Adrian sa: det är hopplöst att kolla på film med dig. Ena sekunden sitter du där, andra så är du uppe och plockar, sen diskar du lite, sen hittar du en tröja som ligger på fel plats, och när du sätter dig igen börjar du dona med ipaden.
 
Jag är en känslomänniska, och kan bli väldigt nostalgisk. Har väldigt svårt att säga upp kontakten med vänner som jag egentligen inte borde umgås med, bara för att jag är för rädd för förändringen. 
 
 
Kommentera inlägget här: