mandysworld.blogg.se

Vårdcentralsbesök

Kategori: Allmänt

Så idag var det alltså dags att besöka vårdcentralen. Var där redan förra veckan, men då fick jag bara träffa en sköterska som inte kunde hjälpa mig. Bara boka en ny tid.
 
Så idag. Redan när läkaren kollat på den konstiga knölen jag fått i handflatan så visste han vad det var. Han försäkrade mig om att det inte är farligt, men ifall den skulle växa mer och börja störa mig så kan man ta bort den. 
 
Leverfläcken ställde till större problem. "Är du säker på att det är en leverfläck?" Blev lite orolig där ett tag, och förklarade för honom att när jag kliat bort den (jag vet, fy!) så lyckades jag också skrapa bort lite av "färgen". Men läkaren bestämde iaf att ta ett prov och skicka iväg. Blev ju inte lugnare när han förklarade att han skulle "borra bort en liten bit. Men bara några millimeter!" Men iallafall. Det borrades. Och plockades bort. Och hör sitter jag nu fem timmar senare med en arm som är halvt bortdomnad. Lite obehagligt eftersom jag redan tappat känseln vid armbågen och en decimeter nedåt efter min trappolycka. Men men. Svar kommer om några veckor. 
 
Angående detdär med samtalsterapeut, så skulle de återkomma i höst. Eftersom de inte har öppet på sommarn. Men det gör mig ingenting. Kan behöva någon månad att smälta att jag faktiskt ska göra detta. 
 
Efter detta var jag och Josephine på gymmet, tro det eller ej! Gud vad jag har saknat dendär känslan av muskler som är totalt slutkörda och skakiga! 
Kommentera inlägget här: