mandysworld.blogg.se

När flitens låga brinner

Kategori: Allmänt

När flitens låga brinner, då är det bara att hänga med på tåget. Jag och mamma pratar mycket om att hänga med på tåget, men då handlar det mest om sömnen. Blir man trött vid halv nio, då är det bäst att gå och lägga sig. Annars är det lätt att tröttheten går över, och då kan man få sitta uppe hela natten och uggla. 
 
Men idag är det plugglågan som brinner. Klockan är kvart i elva, och jag har strax knåpat ihop de första 500 orden på nuvarande kursens eaminationsuppgift. Den ska inte in förrens om en vecka, men överambitiösa Amanda har bokat in en sjuhelvetes massa jobb nästa vecka, så vad gör man liksom?
 
Jag är inne i en sån jäkla flowperiod just nu. Allt går så himla bra (trevligt att kunna skriva lite om det för en gångs skull!). Jag har levt lite över en vecka med diagnoserna, och det känns så jävla bra! När jag berättat för mina föräldrar och närmsta vänner  om detta så har jag fått frågan om hur det känns. Lite försiktigt sådär, nästan som att de förväntar sig att jag ska bryta ihop över hur jobbigt det är. Men nej, fortfarande lika bra, och jag håller mig borta från trubbel! 
 
För första gången på länge är jag lycklig, och harmonisk. Äntligen finns någon typ av balans. Och som grädde på moset går plugget över förväntan!
Kommentera inlägget här: