mandysworld.blogg.se

lyxvecka deluxe

Kategori: Allmänt

Denna veckan är, som rubriken antyder, en lyxvecka. Enda skoldagen var i måndags, och då mellan tio och halv ett. Så nu har jag haft två hemmadagar, där allt går en sakta lunk. Min kropp vill gå och lägga sig vid elva, somna runt tolv och vakna vid tio. Denna veckan får den det, och jag märker så stor skillnad på humöret och dagsformen! 
 
I måndags gjorde jag lista, så nu hänger det en lapp på kylskåpet. Ge mig fram till fredag kväll så är nog allt avbockat! Enda tvivlet är nog gymmandet. Förkylningen hänger så kvar lite. Tog en kvällspromenad runt Trummen med Adrian innan, och med förkylning så kommer flåset direkt. 
 
Vi slogs båda två av hur fint det faktiskt är runt sjön. Solen höll på att gå ner, himlen skiftar i rosa, och isen täcker sjön. Ännu ett tecken på att jag har en bra dag; jag bryr mig faktiskt om hur det ser ut runt omkring mig. 
 
Återstående del av dagen har spenderats i badrummet, haha! Storstädat och rensat. Nu luktar badrummet såpa, helt underbart! Fortsatte med att städa ur skafferiet och donade lite. Har rotat runt och hittat massor av saker jag inte vill ha kvar. Så imorgonkväll jag och mami åka till Erikshjälpen och lämna de fem papperspåsarna jag fyllt med grejer. Sen kan jag börja fylla nya påsar! 
 
 
Kommentera inlägget här: