mandysworld.blogg.se

Veckoplaner

Kategori: Allmänt

hej kompisar, det var länge sen! Läget? 
 
Jag har en helt vanlig tisdagkväll här. Igår var det kursstart på en ny kurs, så heldag i Kalmar. Behöver knappast berätta att jag rasade ihop i en liten hög när jag kom hem då va? En trött, men glad, hög. Känns så sjukt att det nu är mindre än ett år kvar till examen, och näst sista gången jag börjar en ny termin!! 
 
Idag fick jag med Josephine till gymmet. Behövde bli av med lite ångest och svettas lite. Efter 45 minuter var jag lagom mör, och redan någon timme senar var det otroligt segt att lyfta armarna. Längtar efter att se ifall jag kommer ur sängen imorgon! 
 
Så, måendet då? Ångest Som sagt. Som allt annat i livet som borderlinebrud är det upp och ner. Den stora skillnaden mellan pre- och post-diagnos är att nu känns det oftast helt okej att humöret svänger. Det är en del av mig, och det kan slå om på en halvtimme. Det gör att jag kan hantera det allra mesta, 99% av gångerna. 
 
Separationsångest. Adrian är bortrest denna veckan. Och löjlig som man är så känns en vecka som ett halvår. Söndagen var jättejobbig, och det blev bara jobbigare när jag grät som ett barn, och insåg hur töntig jag var. Så kom jag på att det bästa jag kan göra är att se till att ha fullt upp. Så gör jag för det mesta när något är jobbigt. Antingen det, eller stänga in mig och inte träffa någon. Med nyårslöftet var att jag ska ta mig ut varje dag. Så då hade jag bara ett val! 
 
Imorgon är det dags för läkarbesök. Självklart hade de hittat cellförändringar när jag tog cellprov för ett år sen, och nu ska det kollas igen. Efter det ville mamma ut och käka och ta en öl, men jag föreslog en kopp kaffe på stan istället (vad har hänt med mig?!) (visserligen ska vi käka och dricka på fredag, men ändå) 
 
Torsdag är det dags för skola. Grupparbete och seminarium på förmiddagen, sen planerar jag städning på eftermiddagen. På fredag ska det tydligen donas med ventilationen här hemma, så då ska jag försöka hålla mig hemifrån så mycket som möjligt. Träning och sen kanske plugg på biblioteket. På kvällen ska jag och mamma som sagt ut och käka (Båtsmannen, ja tack!) sen möta upp delar av släkten och gå på nyårsrevy. 
 
Lördagsplaner görs upp med min nyfunna storasyster just nu, det lutar åt förfest och sen Grace. Då kan jag spendera söndagen med att vara bakis, och så kommer den veckan ha flugit förbi. 
 
Nu ska jag återgå till tvn, ett avsnitt Botched väntar. Jag älskar ju allt som går på tv, så tror inte någon blir förvånad av att jag älskar att titta på misslyckade skönhetsoperationer 😏
Kommentera inlägget här: