mandysworld.blogg.se

En vilja att ha något mer

Kategori: Allmänt

Varje vår kommer miniångesten krypande. Ingen sådan ångest som äter upp en, bara en sån som skaver lite. Varje vår vill jag hitta på massor av saker att göra. Utflykter, grillning, dagsfyllor, såntdär häng man hade i gymnasiet, när man kunde sitta på ett café i fyra timmar, ja ni fattar!
 
Men i vilket fall. Tänkte checka in med en liten humöruppdatering. Och det, mina vänner, är toppen här! Helt övertygad om att jag gjort både kropp och själ en tjänst genom en period utan alkohol och med träning. Nu är jag uppe i en vit månad, och nu har jag kommit så långt att jag kan sakna träningen om jag inte rört på mig på en dag. Som i fredags. Gick och la mig vid halv tio. Vaknade tidigt, åt frukost framför tvn, och sen vid tiotiden stack jag ut och sprang. Det är en speciell känsla att gå igenom campus en lördagmorgon, gå förbi några som står utanför Sivans och pratar om hur bakfulla dom är, när man själv mår kanon, helt klar i skallen och är utvilad till max. Sen att solen skiner, det är över 20 grader varmt, det bara är fyra veckor kvar till sommarlov, och att det bara är en termin kvar sen, det gör ju inte saken sämre!
 
Nu har jag paus i pluggandet, kollar ett avsnitt Ex on the beach och laddar för Vårruset ikväll. Tredje gången gillt, frågan är om jag kommer runt hela rundan springandes, eller om jag får låta mig bli besegrad av Växjösjön iår!?
 
 
Kommentera inlägget här: